Krevet na naduvavanje i doručak – Er-Bi-en-Bi („AirBnB“)

Da dobra ideja i preduzetnički duh mogu doneti uspeh i novac o kakvom nismo ni mogli sanjati – dokaz su dva cimera iz američkog grada San Franciska. Naime, budući da je kirija za stan koji su iznajmljivali bila skupa, a da se baš u tom periodu u San Francisku održavala Konferencija američkog industrijskog dizajna i svi hoteli bili krcati, mladi Brajan Česki i Džo Gebia došli su na ideju da u svom stanu učesnicima konferencije iznajme tri kreveta na naduvavanje i ujutru im serviraju doručak. Kasnije je ta ideja pretočena u stvaranje onlajn platforme za rezervisanje kratkoročnog smeštaja Er-Bi-en-Bi („AirBnB“), čiji je pun naziv  ErBEd end Brekfast („AirBed & Breakfast“) – Krevet na naduvavanje i doručak.

Bolji Ferari od Ferarija – „Lamborgini“

Heroj ove pričice je Ferućo Lamborgini, koji se isprva bavio proizvodnjom traktora, koji je imao jednu jedinu ideju –- da napravi „Ferari bolji od Ferarija“. Ali zbog čega? Kada je na prodaji traktora zaradio čitavo bogatstvo, Feruće je kupio svoj prvi sportski auto – Ferari, i silno se razočarao: kvačilo na Ferariju bilo je isto kakvo je koristio na svojim traktorima! Ovo ga je motivisalo da 1963. godine, osnuje svoju fabriku za proizvodnju svojih sopstvenih sportskih automobila, „Utomobili Feruccio Lamborghini S.p.A.“ nedaleko od fabrike Enca Ferarija i pozvao bivši Encovi inženjere da za njega rade i time pokrenuo mnogogodišnji rat dva najveća proizvođača sportskih automobila. Još jedna zanimljivost je ta da sam logo Lamborginija oslikava upravo borilački duh i želju za pobedom.

Pljosnati sanduci svetski poznatog brenda – Luj Viton

Iza danas svetski poznatog luksuznog brenda krije se ne tako glamurozna, ali zadivljujuća istorija: sa samo četrnaest godina Luj Viton (po kome je kasnije i sam brend dobio ime) prepešačio je put od 400 kilometara, koliko ima od njegovog rodnog mesta Lon de Sonje do Pariza, kako bi „pokupio zanat“ izrade sanduka, budući da je u to vreme svoju ekspanziju doživela železnica i putovanja vozom. Za sedamnaest godina, Luj ne samo da je usavršio izradu sanduka, već je kreirao i revolucionarne pljosnate sanduke (kofere) koji su mogli da se slažu jedni na druge, zarad uštede prostora. Usluge njegove trgovačke radnje počeli su koristiti članovi francuske elite, pa čak i supruga Napoleona III, Jevgenija, a kasnije i čitav svet.

Šta radiš sada? Tviter

Društvena mreža, koja danas broji preko 238 miliona aktivnih korisnika, isprva se koristila unutar jedne kompanije, za komunikaciju među njenim zaposlenima, da bi oni kratko mogli odgovoriti na pitanje „Šta radiš sada?“. Radeći u ovoj kompaniji, Džej Dorsi, osmislio je servis za razmenu kratkim porukama sa kolegama, a ideja je bila u tome da se kratke poruke na Tviteru (takozvani tvitovi) prikazuju na stranici korisnika i bili dostupni njegovim pratiocima. Po istom principu ova platforma radi i danas, uz neznatne izmene – nekada je limit karaktera bio 140, dok je danas 280. Inače, kada je nastala, ova društvena mreža zvala se „Twttr“, a svoj rođendan proslavlja 21. marta, po danu kada je Dorsi 2006. godine objavio svoj prvi tvit: „Just setting up my twttr“ – „Samo podešavam svoj prvi tvit“.