Oko toga ko više troši, rasprave se vode već dugo. Žene izgleda troše više od muškaraca samo kada su u pitanju određeni proizvodi. Sa druge strane, muškarci troše više kada je u pitanju sport. Zato ćemo postaviti listu proizvoda, fokusirajući se na njihove različite interese.

Ko više troši?

Enterijer i nameštaj

Naravno, pretpostavili ste da u ovom domenu sa troškovima prednjače žene. Od sitnica koje oplemenjuju vaš dom, pa sve do skupih zavesa i posteljine, žene se zaista trude da im kuća izgleda fascinantno i ne štede na svojim kreativnim idejama. Vrlo često, određene stvari koje apsolutno nisu neophodne, nađu svoje mesto na polici samo zato što izgledaju luksuzno i sofisticirano. Žene za uređenje doma na godišnjem nivou troše skoro duplo više od muškaraca. Oni imaju totalno drugačije prioritete kada je potrošačka korpa u pitanju.

Sredstva za ličnu higijenu 

I na ovom polju dominiraju, naravno, žene. Šminka, kreme, kupke, depilacije, nokti… spisak ide u nedogled. Vrlo je moguće da žena na godišnjem nivou daje od 400 do 500 evra na proizvode za ulepšavanje i za ličnu higijenu. Muškarci, i to oni koji koriste više od sapuna i brijača, godišnje potroše oko 200 evra i manje na iste stvari. Takođe, žene vole da eksperimentišu sa novim trendovima, tako da uvek hitaju po novi karmin koji je od juče u prodaji. S druge strane, muškarci vole da se drže rutine i proverenih proizvoda koje koriste godinama.

Garderoba

Konačno dolazimo do polja koji je jednako podeljeno između žena i muškaraca. Žene su ipak dominantnije kada se radi o kupovini modnih dodataka. Kaiševe, tašne, šubare, ešarpe sve to doprinosi povećoj potrošačkoj korpi jedne žene. Ipak, tinejdžerke i devojke mnogo više nesmotreno troše na garderobu od poslovnih i samostalnih žena. Poslovne žene znaju vrlo dobro šta im stoji, te ulažu u nekoliko kvalitetnih komada koje mogu kombinovati sa drugim komadima odeće, koji se već nalaze u njihovim ormanima. Međutim, muškarci čim dobiju platu odmah posete butike i obnavljaju svoju garderobu, tako da je kod njih situacija obrnuta.

Hrana i alkohol 

Žene piju manje od muškaraca (ili bar želimo u to da verujemo). Kada je u pitanju alkohol, muškarci su okoreli potrošači. Žene koje imaju porodice više troše na namirnice, što je normalno jer treba da prehrane mnogo članova. S druge strane, muškarci koji su sami troše više na hranu od žena koje su same.

Tehnika

Muškarci su zavisni od kupovine tehnike – ne svi, naravno. Žene su daleko pasivnije što se tiče kupovine tehnike i gedžeta (opet – naravno, ne sve žene). Moguće je da muškarac na mesečnom nivou uvek nađe izgovor da kupi nove slušalice ili novi tablet, dok žene takvu kupovinu obave jednom u 6 meseci. Međutim, sa preterano brzim razvojem tehnologije, situacija počinje da se menja. Tako su i žene sve više uključene u ovakve trendove.

Zaključićemo da kliše ipak ostaje – žene obožavaju šoping! I muškarci kupuju, takođe, ali izgleda da imaju drugačije prioritete.