Najlepši delovi praznika su zajednička okupljanja uz jelo, piće i zabavu. Ovo je mnogima i omiljeni deo slavlja i za ovo vreme se prethodno postavljeni režimi ishrane odbacuju zarad uživanja. Međutim, često se dešava da nakon ovih nekoliko dana hedonizma osećamo neprijatne posledice. Previše teške hrane za premalo vremena nam uznemiruje stomak i počinjemo da se osećamo “teško“, a naravno, tu su i dodati kilogarmi. Zbog ovoga mnogi traže načine da rasterete organizam.

Mono-dijete predstavljaju konzumiranje jedne vrste voća ili povrća za ceo dan. Cilj ovakve ishrane, koja ne bi trebalo da traje duže od tri dana, je da se povrati “balans“ u organizam nakon previše unošenja hrane za kratak vremenski period. Ljubitelji ovog režima tvrde da može pomoći u popravljanju odnosa sa hranom, jer daje priliku da osetimo ukus, teksturu i beneficije voća/povrća za koje smo se opredelili.

Jedan od najpopularnijih izbora za ovu dijetu je mandarina. Po hemijskom sastavu je slična grejpfrutu, za koji se ljudi opredeljuju kada žele da smršaju, ali nema njegovu gorčinu, što objašnjava zašto se bira ova voćka.

Najvažnije je da na režim prelazimo samo pod nadzorom specijaliste. Iako mandarina ima vitamine i jača imunološki sistem, velike količine kiseline mogu da smetaju stomaku.

Klinički dijetalni psiholog i nutricionista Ana Ivaškevič je podelila svoje profesionalno mišljenje i savete o menjanju raznovrsnih obroka za mandarine, a prenosi portal Buro247.

Veoma je važna količina unosa citrusnog voća u jednom danu tokom mono-dijete. Ako se prekorači preporučena doza od oko jednog kilograma dnevno, može doći do alergijskih reakcija poput osipa i svraba na koži. U slučaju da se pojavi ovakav problem, trebalo bi da prođe mnogo vremena pre sledećeg konzumiranja istog voća.

Mandarinska mono-dijeta se ne preporučuje onima koji imaju probleme sa bolestima digestivnog trakta. Može doći do iritacije sluzokože, u tom slučaju dijeta više odmaže, nego što pomaže.

Ako i dalje želite da isprobate ovakvu ishranu, postoji nekoliko pravila kojih bi trebalo da se pridržavate, kako biste zaštitili organizam od opasnosti:

Iako režim ne traje dugo, telu je potrebna priprema. Počnite postepeno da uklanjate određene namirnice iz ishrane. Smanjite kalorije, unosite manje brašna, slanu i začinjenu hranu. Povećajte količine voća, povrća, žitarica i nemasnog mesa. Tek nakon nedelju dana ovakve ishrane možete dozvoliti sebi 1-3 dana mono-dijete mandarine.

Iako je mnogima ovo omiljeni deo jutarnje rutine, ne bi trebalo piti ceđeno voće na prazan stomak, upravo zbog gore pomenutih kiselina. Održavajte svoje telo hidriranim i dobro ga slušajte – nemojte preterivati sa unosom vode.

Ako ne želite odmah da se odreknete drugih namirnica, a želite da privikavate telo na mandarine, možete praviti različite kombinacije tokom dana. Ujutru, dok kuvate dva jaja za doručak, popijte čašu tople vode. Uz jaja pojedite dve mandarine i malo hleba. Za ručak možete spremiti čorbu ili kuvanu ćuretinu, uz bilo koje povrće. Nakon ovoga, za užinu uzmite dve ili tri mandarine. Za kraj dana, pojedite salatu sa rukolom, avokadom, zelenom salatom i možete dodati komadiće pečenih prsa.

Mono-dijete mogu pomoći u izbacivanju viška vode iz tela, unosu vitamina i “sporom jedenju“koje nas navodi da u trenutku uživamo u hrani. S druge strane, vrlo je važno da slušate znakove koje vam daje telo. Ako u bilo kom trenutku osećate nelagodu, nemoć i glad, prekinite dijetu i unesite šta vam telo traži.