Majkl Džekson je tokom svoje karijere objavio veliki broj hitova, a jedan od najvećih je „Billie Jean“.

Znao je da će biti veliki hit

Ova pesma govori o devojci koja je tvrdila da je kralj popa otac njenog deteta. Džekson je svoj hit „Billie Jean“ zasnovao na ženi koja ga je uhodila, koja mu je pisala pisma o sinu za kojeg je mislila da je njegov. Pesma je bila njegov način da izrazi svoja osećanja bez direktnog obraćanja njoj.

Dok Džekson nije dao mnogo detalja o pravoj Bili Džin, njegov producent Kvinsi Džons rekao je da je Majkl jednog dana pronašao ženu kako se izležava pored njegovog bazena u kupaćem kostimu i naočarima za sunce. Prema Džonsu, ona je optužila Džeksona da je otac jednog od njenih blizanaca, što je Džons smatrao prilično smešnim.

U svojoj autobiografiji „Moonwalk“, Džekson je rekao da je Kvinsi Džons želeo da promeni naslov u „Not My Lover“ jer je mislio da će ga pomešati sa teniskom zvezdom Bili Džin King. Na kraju, predlog Majkla Džeksona je bio prihvaćen. Pesma će se zvati „Billie Jean“.

Ko je zapravo Bili Džin

– Postoji devojka po imenu Bili Džin, ali nije reč o toj Bili Džin (teniserki). Bili Džin je na neki način anonimna. Predstavlja mnogo devojaka. Zvali su ih grupi devojkama 1960-ih godina. One su mogle da se motaju po bekstejdžu… Mislim da sam ovo napisao iz iskustva sa svojom braćom kada sam bio mali. Bilo je mnogo Bili Džin devojka. Svaka devojka je tvrdila da je njihov sin bio u srodstvu sa jednim od moje braće – rekao je Džekson.

On je zbog pesme „Billie Jean“ mogao i da strada

– Znao sam da će biti veliki (hit) dok sam je pisao. Zaista sam bio zaokupljen tom pesmom. Jednog dana tokom pauze u snimanju, vozio sam se autoputem Ventura sa Nelsonom Hejsom. Koji je u to vreme radio sa mnom, „Billie Jean“ mi se vrtela u glavi i to je sve o čemu sam razmišljao.

– Silazili smo sa autoputa kada nam je prišao klinac na motociklu i rekao: „Auto ti gori“. Odjednom smo primetili dim i zaustavili se i celo dno rols rojsa je bilo u plamenu. Taj klinac nam je verovatno spasio živote. Da je auto eksplodirao. Da, mogli smo da poginemo. Ali bio sam toliko zaokupljen ovom melodijom koja je lebdela moja glava da se nisam ni usredsredio na strašne mogućnosti do kasnije – naveo je Džekson.

Pesmu i melodiju za „Billie Jean“ je stvorio u svom domu u Ensinu

A za ovu kompoziciju je 1983. godine dobio nagradu Gremi za najbolje ritam i bluz vokalno izvođenje i najbolju ritam i bluz pesmu.

Džeksonov video „Billie Jean“ je bio prvi koji je napravio „veliku rotaciju“, a ubrzo je na ovoj TV mreži počelo da se pojavljuje više tamnoputih lica, posebno Prinsa.

MTV je svojevremeno optužen za rasizam u ovoj eri (osamdesete), posebno od strane Rika Džejmsa, čiji je spot za pesmu „Super Freak“ mreža odbacila.

Takođe, diskografske kuće nisu htele da izdvajaju novčana sredstva za video spotovih svojih tamnoputih umetnika jer nisu mislili da će ih MTV puštati.

Taj argument više nije važio kada je Džekson snimio spot za „Billie Jean“. Koji je bio zapanjujuće inovativan i preteča video igrice „Dance Dance Revolution“. Jer su neke scene prikazivale Džeksona kako izvodi svoje plesne pokrete gazeći po kvadratićima dok bi se oni palili.

Muzički spot za pesmu „Billie Jean“ je režirao Stiv Beron. Koji je izabran zato što se Džeksonu i Kvinsiju Džonsu dopao njegov rad na spotu grupe The Human League za pesmu „Don’t You Want Me“.

Beronova prvobitna ideja bila je složenija i uključivala je grupu plesača. Ipak, izabralo se za jeftinije rešenje i napravljen je spot koji dan-danas znamo.
Beron je imao samo reče hvale kada je reč o saradnji sa Majklom Džeksonom i bio je ubeđen da će kralj popa postati superzvezda, piše songfacts.com.