„Apokalipsa danas“ je definitivno jedan od najboljih (anti)ratnih filmova. Malo ko nije gledao ovo kultno ostvarenje. A ono što je široj publici manje poznato, jeste niz problema i nedaća kroz koje su reditelj Frensis Ford Kopola i glavni akteri prošli, kako bi snimili ovo remek-delo. Inače, o svim ovim poteškoćama sa snimanja govori dokumentarni film „Srca tame“.
Finansijski problemi
Da bi se snimio ovaj kultni dugometražni film, Kopola je bio prinuđen da uloži oko 7 miliona dolara sopstvenog novca. Međutim ni to nije bilo dovoljno. Kako je vreme prolazilo, potrebno je bilo sve više ulaganja kako bi se privelo kraju snimanje čuvenog filma. Stoga, slavni reditelj je morao pod hipoteku da stavi svoju kuću i vinariju.
Ipak, veliki finansijski problemi, nisu bili jedini koji su pratili snimanje filma „Apokalipsa danas“. Taman kada je reditelj sa ostatkom ekipe sa seta pomislio da novac više ne predstavlja problem, snažno nevreme je uništilo veći deo opreme. Da stvar bude gora, ekipa filma je naišla na nerazumevanje američke vojske. Vojska je bila izričita u tome da ne pozajmljuje vojnu opremu za potrebe snimanja.
Zdravstveni peh Martina Šina
Tako su prolazili dani, a nedaće su se ređale kao na traci. Ni sami akteri filma nisu bili najspremniji za snimanje. Recimo, Brando je na set dolazio totalno van forme, sa vidljivim viškom kilograma. A u toku snimanja jedne scene, glumac kome je poverena glavna uloga – Martin Šin doživeo je jak srčani udar, koji se na svu sreću nije završio fatalnim ishodom.
Nemarni Brando
Frensis Ford Kopola, vidno iznerviran, postavio je pred Marlona Branda niz uslova, koje je ovaj morao da ispuni kako bi ga zadržao na setu. Prvi uslov je bio da smanji kilažu. Ulogu pukovnika Kurtz-a, koju je reditelj namenio Brandu, trebao je po scenariju da iznese čovek vitke građe. A Brando sa svojih 130 kg to svakako nije bio. Drugi uslov koji je morao ispuniti bio je da pročita knjigu „Srca tame“. Međutim, Marlon Brando nije ispunio ni jedan od ova dva uslova. Shvativši da Brando ne haje mnogo za postavljene uslove, te da je kasno da ulogu dodeli drugom glumcu, Kopola započinje snimanje filma. Ispravio je u scenariju fizičke karakteristike pukovnika. A nastojalo se da Branda kamera snima sa visine, kako bi u samom filmu njegov stomak što manje dolazio do izražaja.
Problemi i nakon snimanja
Problemi se nisu javljali samo tokom snimanja filma, nego i nakon istog. Objavljivanje filma je nekoliko puta odlagano. A Kopola je bio prinuđen da montira na hiljade metara filmske trake. Priprema filma je trajala oko 68 meseci, a samo snimanje oko 16 meseci.
Ipak, iako je snimanje ovog ostvarenja proteklo sa nizom navedenih nedaća, nema sumnje da je na kraju postignut pravi efekat, te da je napravljeno pravo filmsko remek-delo.