Beogradski džez festival, 38. po redu, biće održan od 26. do 30. oktobra pod sloganom „Jazzbeats“ u Dom omladine Beograda.
Beogradski džez festival je od svog obnavljanja posebnu pažnju posvećivao promociji savremene srpske džez scene. Sa naglaskom na koncertnom predstavljanju novih autorskih projekata najkreativnijih domaćih džez umetnika.
Srpski showcase ustanovljen je 2015. godine, sa željom da se u okviru jedne programske večeri domaćoj publici i medijima. Kao i inostranim džez kritičarima i menadžerima koji festival tradicionalno posećuju u velikom broju. Skrene posebna pažnja na visok umetnički nivo i raznovrsne kreativne postupke u savremenom srpskom džezu.
Kao revolucionarna programska linija, showcase je omogućio domaćim umetnicima da se predstave na istoj bini sale Amerikana Doma omladine Beograda. Kao i brojni velikani svetskog džeza, afirmišući naše stvaralaštvo u svetskom kontekstu.
Novi srpski džez talas
Beogradski džez festival je posebno ponosan što je brzo prepoznao potencijal Novog srpskog džez talasa. A danas u velikoj meri doprinosi njegovoj domaćoj i međunarodnoj afirmaciji. Time najstarija i najuglednija međunarodna džez manifestacija u našoj zemlji zaokružuje jedan od važnih aspekata svoje kulturne musije.
Kuriozitet 38. izdanja Beogradskog džez festivala predstavlja najveći broj učesnika iz Srbije u novijoj istoriji manifestacije. Biće ih više od 50 u glavnom programu u okviru četiri sastava i dva orkestra.
Festival će, tradicionalno, otvoriti jedan istaknuti domaći džez sastav sa novim autorskim program. A zatvoriće ga Big bend RTS sa jednim slavnim gostom iz inostranstva.
Na srpskom showcaseu nastupiće dva sastava iz Novog Sada, Power Nap Trio i kvintet Milene Jančurić, kao i solo pijanista Aleksandar Jovanović Šljuka.
U sali Amerikana Doma omladine Beograda, 26. oktobra program ovogodišnjeg srpskog showcasea otvara novosadska flautistkinja i kompozitorka Milena Jančurić.
U formatu kvinteta predstaviće debi album “Shapes and Stories” (A.MA Records, Bari). Izdanje je već pobralo brojne sjajne kritike u specijalizovanim džez magazinima širom Evrope.