Heda Hoper to što se krila ispod šešira tako kitnjastih da su graničili sa parodijom samo je pojačavalo njenu mističnost.
Rođena kao Elda Furi 1890. u Pensilvaniji, kao jedno od devetoro dece u porodici kvekera, Heda Hoper je pobegla od kuće sa 18 godina kada su roditelji odbili da podrže njenu ambiciju da igra u pozorištu.
Elda je debitovala na Brodveju 1909. Godine 1913. glumila je zajedno sa tadašnjom zvezdom matinea DeVolfom Hoperom, za koga se ubrzo nakon toga udala. Ona je bila njegova peta žena, a brak nije potrajao ni deceniju. Imali su jednog sina, Vilijama DeVolfa Hopera mlađeg, koji će kasnije takođe postati glumac. Nakon razvoda više se nije udavala, piše „Istorijski zabavnik“.
Pojavila se u više od 100 filmova
Promenila je ime u Heda 1919. godine. U naredne tri decenije pojavila se u više od 100 filmova, često glumeći žene iz visokog društva. Glumica po ugovoru u eri kada su zvezde plaćale sopstvene kostime, Heda je bila poznata po ekstravaganciji. Kažu da je jednom potrošila platu od 5.000 dolara na kostime za jednu od svojih najranijih uloga na ekranu. Rola je bila potpuno beznačajna, ali je Heda zbog odeće privukla više pažnje od glavne glumice.
Ovaj potez je bio sračunat da o njoj počne da se priča. I – uspeo je!
– Producenti koji nisu znali ni kako se zovem počeli su da govore: “Dovedite onu što je igrala bogatašicu u “Virtuous Wives”. Ona će ovo obući – napisala je Heda u svojim memoarima „From Under My Hat“.
„Nije imala stila, bila je ekscentrična!“
Do sredine ‘30-ih, Hedina karijera na filmu je propala, ali joj je anahroni osećaj za stil doneo posao modnog komentatora na radiju. Tražeći novi izvor prihoda, počela je da piše trač-kolumnu 1937. godine.
Kada je kolumna Hede Hoper „Holivud“ debitovala u Los Anđeles Tajmsu, 4. februara 1938, njena popularnost je naglo porasla.
Prema navodima iz njene biografije, u narednom periodu kolumna koju je pisala se štampala u 30 nacionalnih dnevnih listova, 3.000 novina iz malih gradova i 2.000 nedeljnika, a to je praktično znalio da je Hedina čitalačka publika narasla na milione, nadmašivši bilo koju drugu trač-kolumnu tog vremena, piše „Istorijski zabavnik“.
Heda Hoper je znala kako da se dopadne holivudskoj eliti onog vremena. Oblačila se u ekscentrične kostime da bi se družila sa bogatima i slavnima. Navodno je kupovala 150 šešira godišnje.
– Kitnjastost je bila njen trik! Nije imala stila, bila je ekscentrična. Njena garderoba ju je učinila dopadljivijom i manje pretećom, a njom kao da je poručivala: Vidi, ja sam tvoja ekscentrična tetka – rekao je kostimograf Danijel Orlandi za Njujork Tajms 2015.
Njen prepoznatljiv stil bio je fasada iza koje se skrivala, obmana koja joj je omogućila da se približi ljudima o kojima je pisala. To ju je pretvorilo u brend!
Žena bez dlake na jeziku
Heda Hoper je bila vredna, takmičarski nastrojena i oštra. Nije se plašila da upotrebi svoju otrovnu olovku i krene na neke od najomiljenijih holivudskih zvezda. Prva je obiavila priču o dugogodišnjoj aferi Ketrin Hepburn i Spensera Trejsija, što je razbesnelo glumicu. Tako je žestoko kritikovala veze Čarlija Čaplina sa mlađim ženama da je upravo njeno pisanje doprinelo da se slavnom komičaru uskrati ponovni ulazak u SAD.
Jedna od „žrtvi“ bila je i glumica Ingrid Bergman. Hoper je tokom ‘40-ih podržavala Bergmanovu u svojim kolumnama zalažući se za to da upravo ona dobije glavne uloge u „Zvonima Svete Marije“ i „Jovanki Orleanki“. Zato je bila naročito besna kada joj je glumica prećutala da je trudna i da ima aferu sa oženjenim režiserom Robertom Roselinijem. Ingrid je poricala trudnoću, a Heda joj je poverovala. Međutim, glumica je zaista bila trudna, a vest je procurila do Hoperove najveće rivalke Luele Parsons, koja je prva objavila vest. U potrazi za osvetom, Hoper je pokrenula PR kampanju osuđujući Bergmanovu da je vanbračno trudna i da nosi dete oženjenog čoveka.