Arsen Dedić će ostati upamćen kao jedan od najvećih pesnika jezika koji se danas zove srpski, hrvatski, bosanski i crnogorski. Veliki liričar i verni hroničar, kabaretist i bespoštedni satiričar. Ljubimac vlastodržaca uvek oštre žaoke, klasični kompozitor, šansonjer i roker. Ali i akademski muzičar koji je svoje naslednike prepoznao među pesnicima rokenrol provenijencije i pružio im ruku. Maestro čije pero nije nimalo otupelo tokom pet decenija provedenih na sceni. Reći da je njegovim odlaskom kultura ovih prostora mnogo izgubila bilo bi odviše bledo.

1. Massimo Savić – „Ne plači“ (Vještina, 2004)

Pesmu „Ne plači“, koju su Dedić i Bisera Veletanlić 1971. godine u alternaciji izveli na festivalu Beogradsko proleće, i koju će ubrzo nakon toga na ploči objaviti i Dedić i Veletanlićeva, u izvođenju Massima Savić odenuta je u savremenije pop ruho, uz zadržavanje fine šansonjerske patine.

2. Rade Šerbedžija & Miroslav Tadić – „Djevojka iz moga kraja“ (Imam pjesmu za tebe, 2008)

Prekrasna, minimalistička verzija „Djevojke iz moga kraja“ koju su snimili Rade Šerbedžija i Miroslav Tadić vizuelno je izvrsno uobličena kroz spot sa Brankom Katić u ulozi „djevojke iz starog kraja“, spot kojim i ova pesma, nakon svega što se događalo, poprima sasvim novo značenje.

3. Đorđe Balašević – „Zagrli me“ (osamdeset i neka)

Kada su, početkom osamdesetih, Đorđe Balašević i Arsen Dedić gostovali u jednoj emisiji, Balašević je, uz duhovitu „Pesmu Arsenu“, izveo i „Zagrli me“, a Dedić je zauzvrat izveo Balaševićevu „Život je more“ (koju će 1985. i snimiti na albumu Kantautor). Čarolija uhvaćena na tim snimcima lošeg kvaliteta tako je snažna da moramo žaliti što nikada nije došlo do zajedničkog nastupa Dedića i Balaševića nalik na one Dedića i Đorđevića u Pozorištu na Terazijama i Dedića, Đorđevića i Predina na MESAM-u.

4. Zabranjeno Pušenje – „Takvim sjajem“ (Hodi da ti čiko nešto da, 2006)

Po mišljenju mnogih, najlepša verzija pesme „Takvim sjajem“ je ona zabeležena na ploči Arsen & Bora Čorba Unplugged ’87.; kada su Dedić i Đorđević pesmu otpevali u duetu, malo ko je slutio da bi ono što je, svakako, predstavljalo vrhunac čuvenog koncerta u Pozorištu na Terazijama godinama kasnije moglo poprimiti snažnu simboliku – mnogi su, naime, uočili da se stihovi pesme (naročito otpevani glasovima jednog od najzančajnijih hrvatskih i jednog od najznačajnijih srpskih pesnika druge polovine XX veka) deceniju-dve kasnije mogu čitati kao priča o vremenu nakon smrti jedne zemlje; među njima je, svakako, bio i Sejo Sexon, koji je verziju pesme koju je snimio sa svojim bendom, slučajno ili ne, na albumu Hodi da ti čiko nešto da stavio odmah nakon pesme „Laku noć, stari“

5. Viktorija – „Ako priđeš bliže…“ (Ja znam da je tebi krivo, 1995)

I iako Dedić nije bio originalni izvođač ove pesme, ona je kao asocijacija na pomen njegovog imena ravnopravna sa „Okusom soli“, „Moderatom Cantabile“. Ili „Tvojim nježnim godinama“. Pritom, „Zagrli me“ predstavlja jednu od rok pesama sa ovih prostora sa najvećim brojem obrada. Kada jednom čujete ovu divnu baladu otpevanu jedinstvenim glasom Snežane Mišković, biće vam teško da zamislite žensku varijantu pesme ikako drugačije.