Vlada Japana traži suprotno dok se većina vlada na svetu trudi da svojim javnim politikama obeshrabri mlade da piju alkoholna pića.
Šta se krije iza njihovog neuobičajenog stava?
Mladi u Zemlji izlazećeg sunca, naime, konzumiraju mnogo manje alkohola od starijih generacija, čak 25% manje. To je možda dobro za njihovo zdravlje. Ali je veoma loše za domaće proizvođače sakea (pirinčanog vina) i drugih alkoholnih pića u Japanu. Tako ističe vlada Japana.
Vlada je svesna da je veliki broj ljudi uposlen u ovoj industriju, a uz to. prihodi joj zavise od prodaje alkoholnih pića i zdravlja ovog ekonomskog sektora i drugih privrednih grana koje su povezane s njim.
Da bi mladi više konzumirali alkohol, japanska vlada je pokrenula kampanju pod nazivom „Sake Viva“. To je u suštini nacionalni konkurs koji poziva Japance starosti između 20 i 39 godina da smisle načine za povećanje prodaje. Ne samo japanskog sakea, već i piva, vina, šočua i viskija.
Evo ko može da se prijavi
Kampanja „Sake Viva“ ohrabruje učesnike konkursa da se fokusiraju na stvari. Kao što su brendiranje, marketing, promocije, pa čak i tehnološke inovacije poput veštačke inteligencije. Takmičari imaju rok do septembra da podnesu svoje projekta, a finalna runda ocenjivanja njihovih ideja biće održana u novembru.
Naravno, vredi napomenuti da kada govorimo o „mladim ljudima“ u Japanu. Mislimo na ljude koji su stariji od japanskog zakonskog uzrasta za piće. Protivzakonito je da svako mlađi od 20 godina u Japanu pije alkohol ili puši duvan.
Ako vam se čini da japanska politika ohrabrivanja konzumiranja alkohola čini veoma čudnom. Imajte u vidu da ona bar nije kontradiktorna sa drugim ciljevima vlasti ove zemlje. Kao što su rast industrije alkoholnih pića i razvoj ekonomije.
U većini drugih zemalja, s druge strane, ministarstvo (poljo)privrede, na primer, udeljuje subvencije proizvođačima duvana i promoviše proizvodnju i preradu ovih biljaka. Dok istovremeno ministarstvo zdravlja promoviše zdrav život bez cigareta, a lokalna i republička vlast donose propise koji zabranjuju ili ograničavaju prodaju cigareta i pušenje na javnim mestima.